Medet Ya Allah

 Medet Ya Allah: Bir İlahinin Derin Yolculuğu

Medet Ya Allah dinle

Medet Ya Allah: ilahisinin Sözleri

Medet Ya Allah

Derundan gelir zikrullah sesleri
Aşk ile yanmış o tevhid erleri
Kalmasın yokolsun gaflet perdesi
Allah Allah diye dirilsin kalpler

Nakarat
Allah Allah Allah medet ya Allah
Allah Allah Hasbi Rabbi Cellallah
Allah Allah Allah medet ya Allah
Allah Allah Hasbi Rabbi Cellallah

Cennetin kokusu gelir her demde
Hem yerde hem gökte zikir sesinde
Aşk ile Allah diyen o erlerde
Kalmaz günahlar dökülüp gider

Nakarat
Allah Allah Allah medet ya Allah
Allah Allah Hasbi Rabbi Cellallah
Allah Allah Allah medet ya Allah
Allah Allah Hasbi Rabbi Cellallah

Hu deyip eyleyen gönlünü derviş
Hem canu canandan da geçermiş
Aşkın makamına da erermiş
İllallah manasın bulduğu zaman

Nakarat
Allah Allah Allah medet ya Allah
Allahu Allahu, illa zikrullah
Allah Allah Allah medet ya Allah
Allahu Allahu medet Ya Allah

Söz&Beste:Müslüm Savun

Bu İlahinin Manevi Atmosferi

İlahiler, manevi derinliği, içsel uyanışı ve Allah’a olan derin aşkı dile getiren özel eserlerdir. Bu yazımızda, “Medet Ya Allah” ilahisini detaylıca ele alarak, içeriğindeki semboller, duygular ve manevi mesajlar üzerine bir yolculuğa çıkacağız.

1. İlk Nefes: Zikir ve Uyanış

Medet ne demek

"Medet Ya Allah
Derundan gelir zikrullah sesleri"

dizeleri, ilahiye hemen güçlü bir davetle başlıyor. “Medet Ya Allah” ifadesi, çaresizlik anında Allah’a yönelişi ve O’ndan yardım arayışını simgeler. “Derundan gelir zikrullah sesleri” sözü ise, kalpten kopan, içsel bir uyanışın ve sürekli zikir seslerinin, yani Allah’ın anılmasının, ruhu sarıp sarmaladığını anlatır. Bu dizelerde, insanın maddi dünyadan kopup manevi boyuta geçiş yapması, içsel sessizliğin ve ilahi sevginin kapılarını aralaması vurgulanır.


2. Aşkın ve Tevhidin Işığı

"Aşk ile yanmış o tevhid erleri
Kalmasın yokolsun gaflet perdesi
Allah Allah diye dirilsin kalpler"

Bu bölümde, “tevhid erleri” ifadesi, Allah’ın birliğine olan inancın ve bu inancın yaktığı aşkın sembolüdür. İlahi, insanın kalbinde var olan gaflet perdesinin kalkmasını, yani dünyevi meşguliyetlerin, kaygıların ve unutkanlığın ortadan kalkmasını, yerini sürekli Allah anısının getirdiği diriliğe bırakmasını arzu eder. Burada, aşkın gücüyle, kalplerin yeniden dirileceği ve maneviyatın yeniden canlanacağı mesajı öne çıkar.


3. Nakaratın Derinliği

İlahinin en dikkat çeken kısımlarından biri, sürekli tekrarlanan nakarat bölümleridir:

"Allah Allah Allah medet ya Allah
Allah Allah Hasbi Rabbi Cellallah"

Bu tekrarlar, ilahiye ritim ve meditatif bir hava katarken, dinleyeni derin düşünceye ve zikirle meşgul olmaya davet eder. “Hasbi Rabbi Cellallah” ifadesi ise, “Rabbim yeter, Allah’tır” anlamını taşıyarak, insanın tüm endişelerinin, umutlarının ve ihtiyaçlarının tek bir kaynaktan, yani Allah’tan geldiğini hatırlatır. Bu tekrar, ilahi boyunca kalıcı bir maneviyat hissi uyandırır.


4. Cennetin ve Günahlardan Arınmanın Müjdesi

Medet Allah ilahisi dinle

"Cennetin kokusu gelir her demde
Hem yerde hem gökte zikir sesinde
Aşk ile Allah diyen o erlerde
Kalmaz günahlar dökülüp gider"

Burada, cennetin “kokusu” mecazi anlamda kullanılarak, ilahi zikirin verdiği huzur, güzellik ve manevi tatmin betimlenir. Hem yeryüzünde hem de gökyüzünde yankılanan bu zikir, ilahi aşkı benimseyenlerin günahlardan arınarak temizlenip yenilendiği fikrini taşır. Günahların "dökülüp gitmesi", manevi bir temizlik ve yenilenme sürecine işaret eder; yani Allah’a yakınlaşan kalpler, dünyevi yüklerden kurtularak ilahi nurla aydınlanır.


5. Derviş Ruhunun Yükselişi

"Hu deyip eyleyen gönlünü derviş
Hem canu canandan da geçermiş
Aşkın makamına da erermiş
İllallah manasın bulduğu zaman"

Bu dizelerde "Hu" ifadesi, tasavvufta Allah’ın varlığını simgeleyen kutsal bir sestir. Dervişlerin gönüllerinde yankılanan bu ses, ilahi aşkın, fedakarlığın ve teslimiyetin ifadesidir. “Canu canandan da geçmek” sözü, dervişlerin dünyevi bağlardan, hatta sevdiklerinden bile vazgeçerek, sadece Allah’a yöneldiğini ve O’nun sevgisi uğruna her şeyin feda edilebileceğini anlatır. Burada, "İllallah" ifadesiyle, ancak Allah’ın varlığını ve maneviyatını kavramanın mümkün olduğu vurgulanır.


6. İlahi Anlam ve Yorum

"Medet Ya Allah" ilahisi, klasik ilahi geleneğine sadık kalarak, modern dinleyicilere de hitap eden evrensel bir mesaj taşır. Her mısra, kalpten kalbe ulaşan bir umut ve sevgi mesajı verir. İlahi, sadece bir dua ya da ilah değil; aynı zamanda, insanın ruhsal yolculuğunda, kalbindeki derin boşlukların doldurulması, gaflet perdesinin aralanarak Allah’ın ışığına kavuşmasıdır.

Tekrar eden nakarat bölümleri, insan zihninde sürekli olarak Allah’ı hatırlatırken, ritmik yapısı sayesinde zikirle birleşen bir meditasyon havası yaratır. Bu, dinleyene hem manevi bir huzur hem de derin bir uyanış hissi verir.


Sonuç

"Medet Ya Allah" ilahisi, ilahi aşkın, zikirin ve manevi dirilişin sembolü olarak öne çıkar. Her dizesi, dinleyeni Allah’a yönelmeye, dünyevi yüklerden arınmaya ve içsel huzuru bulmaya davet eder. Bu ilahi, klasik ilahilerin ruhunu modern bir yorumla yaşatırken, kalplerde derin bir manevi iz bırakır.

Bu eser, hem bir dua hem de kalpten kalbe akan ilahi bir melodidir; Allah’ın aşkını ve birliğini hatırlatan, ruhu aydınlatan, içsel dönüşümü tetikleyen güçlü bir çağrıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasbi rabbi cellallah - Mucizeler yaşatan, kalplere ferahlık veren dua

Salatı Tefriciye Duası , okunuşu anlamı arapçası ve 4444 okumanın usulleri

Allahu HU